پوسته‌های فارسی بلاگر


باغ بان باشی

 

متن آزمایشی

۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

این متن، در واقع نقل قولی‌ست از آنچه که در مدخل بلاگر و در ویکی‌پدیا آمده؛ تاریخچه‌ی بلاگر که در سال 1999 برای انتشار و مدیریت وبلاگ ایجاد شد و چگونگی رشد و ادامه‌ی کارش به عنوان یکی از سرویس‌های وبلاگ‌نویسی.

تاریخچه

  • در 23 آگوست 1999، بلاگر توسط Pyra Labs و به منظور انتشار وبلاگ ایجاد شد.
  • در فوریهٔ 2003، گوگل Pyra Labs را خرید و کلیهٔ امکانات آن را -که قبلا در صورت پرداخت هزینه در دسترس کاربر بود- رایگان کرد. حدود یک سال بعد، یکی از موسسین اولیهٔ بلاگر، Evan Williams از گوگل خارج شد.
  • در سال 2004، گوگل Picasa ‌را خرید و با بلاگر ادغام کرد، و دقیقا کاربران از همان تاریخ می‌توانند عکس‌های‌شان را از Picasa به وبلاگ بلاگرشان ارسال کنند.
  • در نهم می 2004، بلاگر امکانات جدیدش را معرفی کرد؛ پوسته‌های استاندارد جدید، صفحات تکی برای یادداشت‌ها، نظرات و ارسال یادداشت از طریق ای‌میل.
  • در 14 اگوست 2006، بلاگر نسخهٔ بتا -با نام مهاجم (Invader)- را معرفی کرد؛ با چند ویژگی جدید و ادغام با حساب گوگل.
  • در می 2007، بلاگر به‌طور کامل به روی سرورهای گوگل منتقل شد.
  •  

طراحی مجدد

در سال 2006، به عنوان بخشی از طراحی مجدد بلاگر، همهٔ وبلاگ‌ها با حساب‌های گوگل -روی سرورهای گوگل- کاربران ادغام شدند. بلاگر اعلام کرد این انتقال، به دلیل کیفیت بهتر سرورهای گوگل، قابلیت اعتماد بیشتری -و حاشیهٔ امنیت بهتر-برای بلاگر به همراه می‌آورد.
همزمان با انتقال به سرورهای گوگل، بلاگر امکانات جدیدی را نیز معرفی کرد؛ سازماندهی برچسب‌ها، قابلیت کشیدن-رها کردن در پوسته‌ها، اعطای حق دسترسی به وبلاگ -و حتی ایجاد وبلاگ‌های خصوصی- و گزینه‌های جدید برای فید وبلاگ. علاوه بر این، وبلاگ‌ها به جای انتشار استاتیک (به صورت یک فایل HTML برای هر یادداشت)، از این تاریخ به صورت دینامیک منتشر می‌شوند.

توضیحات

  1. نوار-ابزار گوگل، گزینه‌ای دارد به نام “Blog This” که به کاربر کمک می‌کند تا از هر صفحهٔ دلخواه به وبلاگش یادداشت ارسال کند.
  2. “Blogger for Word” افزونه‌ای رایگان برای نرم‌افزار Word است؛ ابزاری برای انتشار یادداشت در وبلاگ‌های بلاگر از درون نرم‌افزار Word، که می‌تواند یادداشت‌ها را inline و offline ویرایش کند. در ژانویهٔ 2007، گوگل اعلام کرد که “این افزونه با بلاگر جدید سازگار نیست” و از قرار معلوم، تصمیمی هم برای پشتیبانی از آن ندارند. اگرچه، نرم‌افزار Office 2007، از سرویس‌های مختلف وبلاگ‌نویسی از جمله بلاگر، پشتیبانی می‌کند.
  3. بلاگر از سرویس تبلیغات گوگل برای درآمدزایی از طریق وبلاگ، پشتیبانی می‌کند.
  4. کاربران می‌توانند در بلاگر وبلاگ گروهی ایجاد کنند.
  5. در بلاگر، امکان ویرایش پوستهٔ وبلاگ و شخصی کردن آن در دسترس کاربران است.
  6. با استفاده از نرم‌افزار Windows Live Writer -که یک نرم‌افزار مستقل است-، به راحتی می‌توان یادداشت‌ها را در بلاگر منتشر کرد.

لینک



1 نظر

نظر خود را ارسال کنید

  1. مجتبی ستوده
    ۱۲ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۷:۴۶

    برای تست است

Post a comment